Härlig semestertid


Endel undrar vart vi ska resa på vår semester. 
Hit reser vi på vår semester. Till sommarparadiset på Attu.
Tre soliga, händelserika men lata sommardagar är noggrannt och omsorgsfullt dokumenterade av yours truly här nedan. 
Vassbekämpning. Lien sjunger och stövlarna fylls med vatten. 
Bastu hör till. Eldas varje dag. 
Fiskelyckan var god denna gång. Maken och Trean lade ut nät och vittjade dem. Fammo satte igång fiskfileringsfabriken. Och så åt vi gädda och abborre så det stod härliga till. 
Trean jobbade på med gräsklippning, vedsågning och grillande. Men hann också koppla av i solskenet.
Mattvättningen sker inte under ergonomiskt riktiga former. Men funkar.
Känn doften.... 
Ljugarbänken står på strandklippan. Med utsikt över viken.

Och kvällarna vigs till kortspel. Gissa vem som vann båda kvällarna!
Den karamellen suger jag länge på.
Ena kvällen fick vi överraskningsgäster. Spännande att kolla på grodor tycker Adam!
Ni undrar vad JAG gjorde under Attu-vistelsen? Jamen, herregud, nån måste ju sköta kameran också. 
Och så har jag ju faktiskt semester...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...