Springtime in Paris

Jag har en teori om solsken. Året har ett visst antal soliga dagar. Resten av dagarna är mulna och/eller regniga. Efter den här härliga soliga marsmånaden går jag nu omkring och oroar mig för att solskensdagarna kommer att vara slut då det blir juli och semestern ska köra igång. Tja, vi hade ju i alla fall en fin vinter i år...


I väntan på att våren ska anlända med fågelkvitter, krokusar i rabatten, sommardäck och den första fjärilen  tröstar jag och Trean oss med att planera vår veckoslutsresa till Paris om två veckor. Le printemps à Paris. Och så shopping på Printemps à Paris...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...