Ofantligt, omåttligt, orimligt

... trött, kände jag mig idag efter jobbet och matbutiken. Ni vet, sådär förlamande trött så att man bara vill lägga ner sig och kura ihop sig under en filt på soffan och dra för gardinerna så att man slipper se den uppfordrande solen som skiner så obarmhärtigt på dammet och tvätthögarna och de andra uppgifterna som väntar runtom i huset. Och så halvligger man där och tänker de ABSOLUT  förbjudna tankarna att man egentligen helst kunde ge blanka f-n i vattenjumppan idag och bara stanna hemma istället och kanske kolla lite på facebook eller läsa en bok eller lösa ett korsord eller något annat stillsamt och avkopplande. Men så ryter man till och säger till sig själv på SKARPEN att släpa upp sin lata rumpa ur soffan och packa en väska och pallra sig iväg till simhallen och det meddetsamma. Och i omklädningsrummet sitter man och gäspar håglöst framför sitt skåp och plockar förstrött med shampoflaskor och strumpor och nycklar och hoppas lite halvt att man kanske skulle ha glömt baddräkten hemma, men så hittar man den i botten på kassen och så kommer en annan från jumppagruppen och gäspar lika stort och så smittar tröttheten ännu mer och vi tittar på varann med rödkantade ögon och vet PRECIS hur den andra känner sig. Och så kränger man på sig den arma baddräkten och går ut i simhallen och tvingar sig ner i det hejdlöst kalla och VÅTA vattnet och får genast vattenstrittor på glasögonen och kallsupar i magen och tänker att man är ju egentligen inte riktigt klok heller som pinar sig på dethär viset. Men så drar jumppan igång och idag jumpade vi inte med bälten som vanligt utan balanserade på dom där färggranna flytkorvarna och försökte göra en massa rörelser som bara misslyckades och det kom ganska mycket mer vattenstrittor på glasögonen och flera liter kallsupar men det var både tungt och också himla ROLIGT (säkert också för sådana som tittade på).

Och sedan, efter bastun och duschen, får jag äntligen sjunka ner i soffan och låta den sköna tröttheten sprida sig i kroppen och ha GOTT samvete medan jag kollar lite på facebook och löser lite korsord och väntar på att André Wickströms nya talk show Gamla onsdag ska börja. Solen skiner inte längre in genom fönstren så dammet syns inte längre och de andra uppgifterna finns nog kvar i morgon också. Vilken tur att jag var så sträng med mig själv.
Skön tisdagskväll till er alla!

6 kommentarer:

  1. Morjens
    Jag har nog ingen komentar till det här ämnet.Men då jag nu av en händelse hittade din blogg.Så lämnar jag väl ett spår av mig också;).Vi gick på sammma klass "för väldigt länge sedan".Hälsningar från gemytliga Pargas.

    SvaraRadera
  2. Det var ett anonymt och mystiskt spår, men välkommen i alla fall.
    Berätta gärna vem du är! Väldigt länge sedan är det ju, oberoende vilken skola du syftar på.

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Jo jag är helst anonym så gott det går.
    Men visst skall du få några ledtrådar ;).
    Vi gick i samma lågstadie och högstadie,från lågstadiet så var vi ju bara 2 som registrerade oss på koulukaverit avslutningsår-77.
    Nu borde du veta,jag hoppas att du inte blir alltför chockad över att veta vem jag är.

    SvaraRadera
  4. Nå sidu, nu vet jag! Hej på dej! Hoppas allt är bra med dej?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen en gång.
      Det var snabbt svarat och tydligen överlevde du chocken.
      Som svar på din fråga så kan jag ju säga så mycket att ganska mycket har man väl egentligen varit med om.Men jag skriver ogjärna allt så här offentligt.Men om du vill så kan jag söka upp dig på fb och begära om din vänskap.Jag är nog lite anonym där också och heter något helt annat av den orsaken att jag inte vill att alla skall hitta mig.Därför hittar du mig inte om du söker.Så skall jag söka upp dig eller inte? Känn dig absolut inte tvingad att göra det.Men den vägen går det att hålla kontakt via direkt meddelanden.Ännu så mycket om vårt gamla lågstadie att jag har nog varit där mycket mera än du har gjort.Jag har nämligen suttit på otaliga föräldramöten etc...Så för mig räckte inte 6år;).

      Radera
    2. Roligt att höra att skolan är i full gång!

      Jag har varit och är fortfarande urusel på att hålla kontakt med gamla skolkompisar, varken på fb eller i riktiga livet. Men det är klart du är välkommen att connecta på fb.

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...