Dubbelarbete

Det är jobbigt med nytt jobb. Att stiga upp en timme tidigare än normalt för att hinna till jobbet till 06.30. Att ligga steget före och se till att det finns en rejäl matsäck att packa med för en nio timmars arbetsdag. Att till och med koka kaffetermos med till dagen. Att ligga i sängen vid femtiden på morgonen och höra regnet skvala utanför och tänka på hur dränkt man kommer att vara efter en dag i utomhusarbete.

Har jag bytt jobb? Eller är det fråga om drastiska nyarrangemang på nuvarande jobbet? Nej, det är bara Tvåan som har fått sommarjobb och bara hans mamma som inte kan låta bli att lägga sig i och "curla" lite för honom. Nu är det första veckan på gång, och både ni och samhället får nog ursäkta mig för att jag försöker ha lite koll på hur det går.

Och såhär kommer det inte att fortsätta, det kan jag lova. Ett jobb räcker mer än väl för mig. Men nu ska jag gå och kolla att han inte glömmer sin matsäck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...