Jo, jag erkänner

Jag är en sån. En sån shoppare som inte lägger tillbaka de kläder jag har provat på rätt ställe i butiken. Jag orkar aldrig irra runt i butiken och söka upp de ställningar därifrån jag plockat med mig plagg utan brukar lämpa av de kläder jag inte tänker köpa på första bästa ställning. Och jag tycker det är dumt av klädbutikerna att be sina kunder göra detta.
Leve de butiker som har ett räck för provade plagg utanför provrummen, dit man hänger de plagg man inte tänker köpa! Då har butikspersonalen lätt att hitta de kläder som provats och som måste hängas rätt på bygeln, där ärmar ska vändas rätt, byxbuntar vikas ner och knappar knäppas innan plagget hängs tillbaka på sin rätta plats, snyggt och prydligt för nästa kund att falla för.
Men nu irrar kunderna omkring med ett otal plagg i händerna och söker rätt räck, ställning eller hylla för just den här svarta skjortan, denhär vita toppen från reaställningen, den här gråa kjolen och jeansen på 50% rabatt. Utan en sportslig chans att hitta rätt i myllret av ställningar och avdelningar. Och skulle man mot förmodan hitta rätt plats för plagget så skruttas det in bland övriga plagg i en röra som inte är lockande för nästa kund.
Tänk en sån tid det måste gå åt varje kväll då personalen ska gå igenom hela butiken och hitta provade plagg, rätta till, vika om, hänga rätt och flytta till andra klädräck. Jag bjuder på den här idén helt gratis till alla klädbutiker. Vassegoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...