Vardagsmat

Inspirerad av vännen Thomas' FB-statusuppdatering om rusthållarsmått tänkte jag att det skulle smaka bra med en riktigt mustig pripelsås till lunch igår.
Så jag sprang in till matbutiken för att köpa ett kilo malet kött. Men bredvid det malda köttet låg ett fat med finfin nötlever i tunna skivor och ropade till mig. Och jag kunde bara inte motstå den utan ändrade blixtsnabbt menyn till leversås istället. Och dessutom till halva priset, faktiskt.

Aah, så mör levern var efter att ha baddat en god stund i den kryddiga gräddsåsen. Potatismos serverades som tillbehör, naturligtvis. En riktig januarilunch.

2 kommentarer:

  1. aah, stekt lever....men mannen i huset vägrar äta den :(

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, Ossi vet inte vad han går miste om...

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...