Gammal skåpmat


Antons pasta
Tänkte att vi idag skulle äta bort lite gammal skåpmat idag, steka upp några överblivna nypotatisar, kanske göra en potatisomelett av det ifall det ser ut att bli knappt. Koka lite pasta till broilergrytan från i förrgår åt Anton. Tömma ett par av de halvfulla sillburkarna i kylskåpet. Göra lite sallad med fetaost till och så kanske ett par surskorpor. En lätt middag så här i sommarhettan.
 
Stekt nypotatis, kryddad med flingsalt och paprikapulver
Men sedan kunde jag inte låta bli att köpa en liter kantareller och göra en svampstuvning. Och Maken tyckte att menyn verkade lite knaper så han köpte två rökta rödingar i fiskdisken.
 




Så vi orkade faktiskt inte äta alla de fyra (4!) stekta potatisarna och jag fick slänga lite av salladen också.

Och nu har vi burkar med rökt fisk och lite svampstuvning i kylskåpet i stället. Det får bli rester i morgon också tror jag. Kanske grillar vi lite broiler och kokar nypotatis från Tenala-torget till. Och lite bönor också, dom är så fina just nu. Och kanske nånting annat, om andan faller på...
Det är gott med rester!

4 kommentarer:

  1. Ni är nog såna härliga matvark - precis som vi! Man ska njuta av livet!

    SvaraRadera
  2. Ja du Tarja, mat och dryck gör livet värt att leva!

    SvaraRadera
  3. Det låter bakant igen en gång! Vi försöker med samma metod en gång i veckan, men det blir bara mera rester för det mesta ändå.

    SvaraRadera
  4. Jag menade ju förstås bekant...

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...