Hur hände dethär?

Plötsligt bara kör jag igång. Med en egen blogg. Herregud, hur gick det till och hur ska det gå? Vad ska jag skriva om? Vad ska jag berätta? Jag vet inte vad som skrämmer mej mer: att ingen vill läsa min blogg, eller att någon faktiskt kommer att läsa den?

Såhär i mitt första inlägg vill jag i alla fall göra upp några enkla regler:
- jag skriver bara om sånt som intresserar mig. Intresserar det dig, så är det jättebra!
- jag lovar inte att blogga regelbundet. Låt dig hellre överraskas!
- jag slutar så fort det inte känns skoj mera.
Nu känns det redan bättre. Jag har inte lovat för mycket, så det kan bara gå uppåt härifrån.

Min första dag som bloggare är en fredag, mitt i smällkalla vintern. Dagen har gått på rutin: upp klockan 6, jobb hela dagen, handla veckoslutets mat, bastu, pizza (inte hemlagad idag, tyvärr), ett glas rödvin och så På spåret på SVT World.
Min äldsta son har svurit faned idag. Den milstolpen missade jag tyvärr, men blev glad av att se bilderna. Sportlovet börjar i morgon och en massa roligheter väntar under veckoslutet. Det blir det säkert mer om senare.

Nu kan jag hälla upp ett glas vin till, dra ett djupt andetag och vara stolt. Första steget är taget. Stay tuned for more...

4 kommentarer:

  1. Bravo, Camilla! Sådär halka jag på i misstag också, redan 2009 egentligen, men fick farten upp i höstas. Detta är ju en hel värld i sig, och så slinker man in på alla möjliga intressanta andra bloggar...välkommen!

    SvaraRadera
  2. Häftigt! Blogganden är roligt! Visserligen är jag mera av en sån där teknisk bloggare som funderar mest på hur bloggen ser och hur den fungerar, än producerar allt för mycket innehåll...

    SvaraRadera
  3. Tack för uppmuntrande ord! Jag vet ju ännu inte riktigt hurdan bloggare jag kommer att bli, så bered er på försök och misstag...

    SvaraRadera
  4. Underbart Camilla! Du skriver ju så roligt och bra! Vi väntar på mera!

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...