Höstlängtan

Nån gång där mitt i sommaren brukar jag drabbas av en längtan att kura ihop mig i soffan, tända brasan och slå på tv:n. En ofta flyktig och plötslig längtan till hösten och vintern. Var inte oroliga, det är övergående! Men förekommer oftare och oftare ju närmare hösten vi kommer och ju mer mätt jag blir på sommaren. 

Ännu har det dock inte hänt denna sommar. Just nu njuter jag av sol och hav och böljedans som Georg Malmsten gjorde en gång i tiden. Kvällssolen lyser över kyrktornet i Iniö, Norrby. Rosévinet är kallt i glaset. Tidigare i kväll råkade vi ramla in på en konsert med Emma Salokoski i allaktivitetshuset Snäckan. Sommaren är full av överraskningar. Och imorgon kanske höstlängtan slår till för första gången i år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...