Vårt nya husdjur

Hur länge lever en… skrev Maken in på Google, som helt korrekt fyllde i fortsättningen …fluga. En fluga har nämligen surrat omkring i huset i flera veckor och vi började undra om det är samma fluga eller många flugor i flera generationer som håller på att reta gallfeber på oss. En fluga lever upp till en månad, så alldeles tydligt är det en och samma fluga som har bestämt sig för att bli vårt husdjur. 

Jag börjar så småningom bli lite van att ha det lilla livet i närheten. I dag är jag säker på att flugan kom glatt flygande emot mig i hallen då jag kom hem efter jobbet. Och sedan surrade hen omkring mig hela tiden medan jag frös in en hjortkalv. Glatt väntande på en smakbit, så där som hundar och katter också gör. Nu börjar jag fundera på om flugan ska få ett namn också. Fido? Fjalar? Figaro?  

Ett hem är lite trevligare med ett husdjur! 🪰

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...