Eländes elände

Olyckorna ramlar ner i sällan skådad takt. Och då tänker jag inte på att den mest hatade månaden november närmar sig med stormsteg. Nej, det är värre olyckor än så. Hör bara:

1. Amazonliljan som faktiskt har blommat för första gången tappar nu alla sina nätta vita blommor. Och ser särdeles trött och hängig ut. 

2. Figaro är död! Den sporadiska läsaren kanske nu får hjärtat i halsgropen, men du som hängt med en tid vet att Figaro är, förlåt, var vårt nya husdjur, en husfluga. En kväll satte sig nämligen Figaro på sin husses knä, och då husse skulle klappa honom på huvudet underskattade han sina krafter och, ja, klappade lite för hårt. Det är tomt i huset nu utan det lilla livet. 😓

3. Mitt hår är blått. Ja, bäst att tala öppet om det, för jag har försökt tvätta bort det blåa. Så mycket att jag börjar bli rädd för att håret snart ramlar av. Sedan senaste frissabesök är mitt hår blått. Inte med avsikt, verkligen inte, utan på grund av en färgning gone bad. Tja, man får väl vara glad att håret inte föll av eller blev grönt (grönt är fult). 

Nu väntar ni förstås att jag kommer att pigga upp er med bilder på det blåa håret, men se, så roligt ska ni faktiskt inte få ha det. Men jag bjuder på bilder av min blommande amazonlilja istället. Det får ni nöja er med. 






1 kommentar:

  1. Hej!
    Denise här från BGA.FI
    Jag skulle gärna komma i kontakt med dig angående en samarbetsförfrågan!
    Maila mig gärna på denise.valler@bgavideoproduktion.se
    Hoppas vi hörs <3

    SvaraRadera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...