Iss inga jåla

Hej alla glada semesterfirare, alla ni som redan firat semester och alla ni som ännu har den framför er! Nu är det VARMT! 🥵🥵 Jag har varit ledig i en vecka och börjar vara riktigt mosig av ledigheten och värmen. Därför serveras nu några random tankar som min överhettade hjärna har funderat på. 

Jag bloggar sällan om produkter, men nu ska jag slå ett slag för Acos duscholja, som jag aldrig skulle ha tänkt mig köpa, men som jag fick på köpet i apoteket senast. Jag är väldigt lat med att ta hand om min hud och till exempel smörja den efter många timmar i den obönhörliga solen 🌞så en olja att slänga på i duschen och sedan skölja bort passar mig utmärkt alltså. Tumme upp!


Och sedan vill jag lyfta fram Pirkkas after sun gel, som visserligen svalkar skönt på solbrännan, men som antagligen samtidigt fungerar som myggmedel, åtminstone av lukten att döma. Det har de glömt att skriva i instruktionerna dock. Tumme ner!

Tycker det är lite FÖR varmt nu, till och med till sjöss där jag befinner mig för tillfället. Men nu ska vi inte klaga, nu ska vi passa på och nu ska vi njuta, som soldyrkarna brukar säga. Jaja, snart blir det väl ändå lite svalare igen, hoppas jag. Iss inga jåla nu, som vi säger på Kobben. Hälsningar från Eckerö! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...