Att somna och vakna

Frijay folks! 

Jag gillar min aktivitetsklocka, det är redan bekant. Den peppar mej att gå minst 250 steg varje timme - vilket förefaller som minimalt lite, men svårt att förverkliga då man sitter fastkopplad i datorn många timmar om dagen. Den delar frikostigt ut stjärnor för de dagar då jag har varit tillräckligt aktiv och för de veckor då mitt träningsmål uppnås (eller överträffas. Sånt har hänt!). Och då jag uppnår mitt dagliga stegmål firas det med glada fyrverkerier på handleden. Mer morot än piska, liksom.

Sömndagboken (-nattboken?) är också en favoritfunktion i klockan. Älskar att kolla upp om jag har sovit bra eller dåligt. Vågar tydligen inte lita på min egen uppfattning. Och för oss med tävlingsinstinkt är också sömnpoängen viktiga. De måste minst vara Bra, gärna Utmärkt, men det händer tyvärr alltför sällan.

I bilden nedan är det dock inte sömnpoängen som är intressanta, utan klockslaget när jag somnade. Jag somnade enligt appen 22.19. Men jag vet att jag satte bort min bok och släckte lampan 22.22, det klockslaget är lätt att minnas. Är det möjligt att insomnandet skedde i ögonblicket då boken föll ner på näsan? Strax innan jag kollade på klockan och släckte?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...