Mörka platser i matbutiken

Hej alla marsmänniskor! Våren gömmer sig runt hörnet, solen lyser obarmhärtigt upp våra smutsiga förnster och högarna av gammal hundsk*t dyker upp under den smältande snön. En härlig tid!

Har du en handlarlista hemma på köksbänken eller kylskåpsdörren? Kanske är den redan i elektroniskt format i en app på telefonen? Eller är du en kamikaze-husmor som är säker på att kunna komma ihåg både vittvättmedel, makaroner, svartpeppar och havregryn nästa gång du går till butiken? 

Vår lista ligger bekvämt bredvid en penna på bänken vid köksfönstret och fylls på an efter som man tar det sista paketet/burken/påsen ur skåpet. Det funkar. 

Häromdagen bongade jag ett par intressanta boktips från sociala medier, och ville genast klicka in dem på min favoritlista på helle.finna.fi/ (för övrigt ett utmärkt nätbibliotek med tillgång till böcker, tidningar, musik och filmer i bibliotek från Hangö till Lovisa). Men eftersom tjänsten råkade ligga nere just då, rafsade jag ner titlarna på första bästa papper istället. För att inte glömma dem. 

Kunde ha varit kul att skicka listan med Maken till butiken... Vad månne hade funnits i matkassarna? Har du koll på vad som är boktitlar och vad som behöver fyllas på i vårt skafferi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...