Arbetsfördelning

Vi flyttade in i vårt hus utan desto mer ingrepp i ytor och inredning. Men som med alla hus behöver man nu och då uppdatera tapeter och golv och kakel och dylikt. Såhär i nivetvad-tider passar det därför bra att som tidsfördriv måla och fixa lite här hemma. 

Arbetsfördelningen är klar. Maken flyttar möbler, plastar in, river tapeter, skruvar, tejpar, skaffar färg, spacklar, målar, skaffar mera färg i en annan nyans då den första blev fel, målar ett varv till, flyttar tillbaka  möbler, skruvar tillbaka lampor, strömbrytare, hyllor och gardinstänger. Under tiden koncentrerar jag mig på små men ack så viktiga inredningsdetaljer. Som Maken får lägga på plats. Arbetsfördelningen kan för den oinvigde te sig orättvis, men låt mig intyga att den är helt rätt. Åtminstone tills jag opererar bort tummarna från handflatorna. 

Mitt bidrag till sovrummets ansiktslyft till exempel är tre nya kanvastavlor som jag tycker sitter som ett smäck på den nya midnattsblå väggen. 


Stenarna har vi samlat på oss under våra vandringar i skärgården. Hälsingholm, Smögen, Rosala. Från vänster till höger. I nästa rum ska jag fokusera på vilken färg på stearinljus vi ska ha 🤔.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...