Den årliga julstädningen

Knappa tre veckor kvar till jul och julstädningen är i full gång. Maken hjälper till på bästa sätt och har tagit sig an barskåpets miniatyrflaskor med obskyrt innehåll och flaskor med små märkliga och obekväma slattar. Alla bidrar på sitt sätt. 

Jag gnor på i köket. Vårt kylskåp luktar lite unket (nej, det är inte gamla matvaror!) och jag tänkte nu enligt alla städkonstens regler försöka få bort lukten. Jag googlade "dålig lukt från kylskåpet" och märkte att dålig lukt tydligen också kan förekomma annanstans än i kylskåpet😬.


Så här föreslår Google angående luktande kylskåp:
1. Placera en kopp med ca en dl ättika i kylskåpet i ett dygn.
2. Om lukten kvarstår, låt ättikan stå ytterligare ett par dygn.
3. Om lukten trots det ännu kvarstår, städa kylskåpet.

Jag tänkte faktiskt vara lite upprorisk och börja med att städa kylskåpet. Städhälsningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...