Blandade känslor mitt i natten


  • Vaknar med ett ryck mitt i en händelserik dröm. Troligtvis är jag en hjälte som håller på att rädda världen. Eller något liknande. Jobbigt, men någon måste göra the dirty work. Ögonen är uppspärrade och hjärtat bultar.
  • Kollar på klockan. 02:25. Skönt! Ännu länge kvar att sova den här natten. Svänger på mig, fluffar upp kudden och lägger ner huvudet. 
  • Spärrar upp ögonen. Kollar en gång till på klockan. Hjälp! Har glömt att sätta klockan att ringa på morgonen. Fumlar med knapparna på klockan. 
  • Stopp och belägg! Det är ju söndag i morgon! Sovmorgon! Ingen väckarklocka behövs. Sjunker ner tillbaka i den fluffiga kudden och somnar. 
_________________________________________________
Fotnot
1. Vaknade, som jag brukar, strax efter klockan 6. Med eller utan väckarklocka. 
2. Fick aldrig tag i hjältedrömmen igen, så kan tyvärr inte berätta om världen blev räddad eller inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...