Sinnlig söndag

Jag försöker sova länge på söndagmorgnarna. Men lyckas sällan. Istället har jag finslipat söndagsmorgonrutinen till en avkopplande helhet som innebär en god frukost tillsammans med morgontidningen (se gårdagens inlägg!!) och morgonrock långt in på förmiddagen. Stressfri, slö, saktmodig söndagsmorgon. 

Efter att ha julstädat några köksskåp och kört ett par tvättmaskiner var det dags för 11-årskalas hos Halvan. Vad kan vara bättre än söndagslunch med födelsedagstårta till efterrätt! Skumpa, serpentiner, skratt och skrik. Sedan hem för att ta itu med min favoritsöndagssysselsättning, strykning. 

Inte två-årstårta, utan 11-årstårta. 
Skön söndagsskymning till er alla, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...