Odiskutabel och obligatorisk onsdag

Obetydlig och obemärkt. Typiskt onsdag. Obönhörligen går vi mot slutet av arbetsveckan. På morgonen är det ännu första halvan, då jag går hem är vi redan på andra veckohalvan. 

Onsdagar är sällan oförglömliga. För det mesta går de ganska spårlöst förbi. Vad gjorde du onsdag för 7 veckor sedan? Det har du knappast någon aning om, eller hur. Om inte det råkade vara din bröllopsdag eller du kanske födde ett barn eller köpte ett hus just precis den 2 oktober 2019. Det är onsdagens öde. Att vara veckans stöttepelare, mittpunkt och trygga hem. Men oansenlig. 

Dagens skryt. Idag tog jag cykeln till jobbet. 20 november! Tänk det!

Så här ljust var det minsann inte då jag cyklade. Varken på morgonen eller eftermiddagen.
Länge leve cykellampan!


Oemotståndlig och oklanderlig onsdagskväll till er alla, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...