Magnifikt. Magiskt. Eller bara måndag.

Måndag. Ta ett djupt andetag, kavla upp ärmarna och ta itu med arbetsveckan. Kanske några goda rester kvar i kylskåpet efter veckoslutets utsvävningar. Kanske bara trött huvud och kropp. Mage-rumpa jumppa klockan sex, sedan några karelska piroger med kallrökt lax till kvällsmat. Efter nio på TV, men halvsovande med tankarna ute på sociala medier är det en hel del som går förlorat. 

En obetydlig incident grumlar familjelyckan. Vid senaste butiksbesök lämnade jag efter uträttat ärende tillbaka kundvagnen, då jag avbröts i mina förehavanden av en liten skrumpen tant som närmade sig mig.
-Jag kan ta din vagn, sa hon, så behöver du inte lägga tillbaka den i raden.
-Tack, men jag vill gärna ha tillbaka min slant, svarade jag, och lade vagnen tillbaka i raden och tog tillvara min femtiocentare. (Det är inte de stora inkomsterna utan de små utgifterna som räknas!)

Nu har vi läsaromröstning om Makens och min version av incidenten:
A) Det var mej en rackare till gumma som tänkte sko sig på min bekostnad.
B) Du var mig en jäkla snåljåp, som inte kunde låta henne få pengen.

Jag litar på ert omdöme!

En måndag full av möjligheter. Ha en trevlig kväll, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...