Lättjefull lördag

Det är kul att bjuda gäster eller ha något program att göra på lördag. Men mest gillar jag att bara larva runt i maklig takt och göra en massa grejer utan stress och jäkt. Ta en tur till torget. Orka gå i matbutiken och kolla in ny varor. Ta en långpromenad. Dricka kaffe. Flera gånger. Med tilltugg. Tvätta lite, städa lite, ordna lite. Dagen känns lång och lat utan att slösas bort. 

I morse gick jag ut efter morgontidningen kvart i sju. Och stötte på tidningsutdelaren! (Rejält försenad om ni frågar mig. Morgontidningen ska levereras i god tid före klockan sex, faktiskt.) Och tro sjuttsingen att hon lade tidningar i både treans och sexans postlåda MEN INTE I VÅR?! Jag frågade artigt om hon inte tänkte lämna en tidning till mig också, och efter att ha konsulterat nån slags lista i sin telefon plockade hon fram en Hbl till mig också och mumlade nånting om något som blivit fel. 
-Ska man faktiskt behöva sitta vakt vid postlådan på morgnarna för att få sin morgontidning nuförtiden? 
Undrar sign. Längelevepapperstidningen

Lagom lättsinnig lördagkväll till er alla, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...