Beslut, beslut, beslut

Jag har jobbat som en bäver de senaste dagarna för att boka ett hotell. (Ja! Citybreak på kommande ännu i år!) Hur svårt är det egentligen att boka ett hotell, tänker ni. Idag då det alltomspännande internätet står till tjänst med information, jämförelser, bilder, prisuppgifter och recensioner i oändlig mängd. Jamen, just därför är det ju så svårt att bestämma sig och göra slag i saken. Läget, frukosten, sängarna och inredningen ska noggrannt kollas. Är priset bra ligger hotellet fem kilometer utanför centrum. Är läget bra ska man kolla noga att rummet har en suite badrum. Jag har verkligen ingen lust att dela badrum med hela korridoren. Ska det vara en hotellkedja eller ett litet mysigt (=kyffigt) B&B med lokal touch? Om det är continental breakfast är risken stor att du sitter där med hemskt kaffe, vitt bröd och marmelad. Kolla det finstilta för att inte överraskas av extra skatter eller andra avgifter på plats och ställe. Och läs noggrannt recensionerna på Tripadvisor, speciellt om städning, buller från gatan eller brist på varmvatten. 

Samtidigt är det ju så att under en stadssemester på ett par dagar hinner man ju knappast tillbringa så värst mycket tid på hotellet. En bra säng med rena lakan, varmt vatten i ett mögelfritt badrum och gärna en bra frukostbuffé är vad jag vill ha. Hur svårt kan det vara? Jag lider normalt inte av beslutsångest. Förutom vid val av hotell då. Arrrgh! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...