Ogillar induktion

Jag puffar hellre lyckade kundupplevelser, men ibland känner jag att jag behöver avreagera mig efter nånting som inte har gått så bra. Mungiporna neråt nu alltså. 

Jag köpte en liten stekpanna för induktionsspis från Tokmanni, och läste noggrant på förpackningen att produkten lämpar sig för induktionsspisar. (I nya huset har vi nämligen en dylik, vilket ledde till att jag fick slänga/sälja/ge bort ett flertal kastruller och stekpannor. Och skaffa nya istället. Det är dyrt med induktionsspis. Ogillar.) 

Jag bär hem stekpannan, sliter bort förpackningen och diskar pannan. Sedan sätter jag den på spisen. Och kan konstatera att den inte funkar på induktion. What?
Jag dubbelkollar på förpackningen. Jag kontaktar butikens kundservice för att upplysa dem om att en av deras private label-produkter inte håller vad den lovar. Saana skickar vänliga hälsningar och tackar för att jag tog kontakt, men konstaterar helt kallt att vissa induktionskärl faktiskt inte fungerar på alla induktionsspisar. ”Kolla om en magnet tar fast i stekpannans botten. Om den tar fast, lämpar sig stekpannan för induktionsspis, men fungerar tyvärr inte på din spis.” What?

Inget beklagande, inget ursäktande, inte ens ett förslag att ersätta eller byta ut en oanvändbar produkt. En axelryckning, det var vad jag fick. Tack bara. 

Jag köpte en riktig induktionsstekpanna i K-Citymarket i stället. Den funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...