Mission impossible accomplished

Katastrofen var nära förestående. I morgon lördag har vi för avsikt att bänka oss i Pargas kyrka kl 15 för att njuta av vigsel med efterföljande bröllopsfest. I går torsdag upptäckte jag att den illvilliga "krympmalen" hade slagit till mot klänningen jag hade för avsikt att skruda mig i inför festligheterna. Det fanns inte en chans i världen att jag skulle kunna ha klänningen som hade perfekt passform så sent som för 4 år sedan (just det, jag har inte haft den klänningen sedan dess...). Och i garderoben fanns givetvis inte en tillstymmelse till klädtrasa, lämplig för bröllop, att uppbringa. 
Ni har alla befunnit er i den situationen. (Förhoppningsvis inte så sent som dagen innan tillställningen, dock.) Återstod sålunda två alternativ: 1) stanna hemma eller 2) hit the shops. 
Dags att testa utbudet på Kungsen alltså. Och jag hyste inga stora förhoppningar om att lyckas hitta nånting. 
Men mina farhågor besannades faktiskt inte. Jag tillbringade 15 minuter i favoritbutiken och provade en (1) klänning och två (2) sjalar. Bankkortet hyvlades och saken var klar. Bröllopet är räddat. 

Dagens lärdom. Prova dina klänningar lite oftare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...