Sommargäst?

Från mitt arbetsrum på jobbet har jag utsikt över en liten del av fabriksväggen och en innergård som sällan eller aldrig används. Jepp, utsikten är just så intetsägande som den låter. Men jag klagar inte - det är lätt att koncentrera sig på jobbet då det mest spännande som händer är en sädesärla som hoppar på fönsterblecket ellet gräsklipparen som snurrar på några gånger under sommaren.
Min vanliga utsikt
Fast idag blev det riktigt action på gården då vi fick besök av en borttappad hare. Haren har gästspelat på gården tidigare, så det är möjligt att den har flyttat in. Eller använder gården som sommarstuga.

Lite svårt att koncentrera sig idag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...