Kära loggbok

Kära loggbok,

Idag tog jag ut Redarfrun och Kapten på säsongens första seglats. Om jag är riktigt ärlig så har de hunnit bli aningen ringrostiga under vinterförvaringen, men på det stora hela gick seglandet bra. Det förekom endel små utrop i stil med ′hjälp′, ′iiik′ och ′det lutar för mycket′ så Kapten fick ge sig och segla med revat storsegel. Det gick bra undan ändå.

I höjd med Täktom blev vi omsvärmade av en hel hop kitesurfare som gjorde konster. Och lite senare påstod Redarfrun att hon såg en gam sitta på en kobbe. Kapten sjabblade med kikaren och tyckte att det var ett sjömärke. Jag tycker båda två borde skaffa sig nya glasögon. 

Väl framme i Hangö serverade jag nypotatis, sill och lax på mina nya segelbåtstallrikar. Vattnet var bara 13 grader varmt, jämfört med 18 i hemhamnen i Predium. En fin dag i sällskap med landkrabborna.

Kära hälsningar
Marea


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Omväxling är ansträngande

En hektisk men intressant vecka börjar närma sig sitt slut. Söndag i Zürich,  eller egentligen på ett hotell invid flygplatsen. Måndag på fi...