Snyft

Var i simhallen i går och märkte att brudspireorna blommar som mest och vackrast just nu. Mina tankar går längtantsfyllt till min förra trädgård och mina två älskade brudspireor som alltid blommar så vackert i slutet av maj och i början av juni. Längtar efter en egen spirea, efter små vita blommor som lyser så intensivt vitt i försommarkvällen. 
Spireahäcken utanför simhallen.


Funderar skarpt på att gräva bort de förskräckliga rosenbuskarna på ovansidan av gården och byta ut dem mot en spireahäck. Fast det kanske jag ångrar senare på sommaren då rosorna börjar blomma. Det är inte lätt att ha trädgård.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...