Fredriks dag

Idag är det Fredrik Lindströms dag. Vem är det, undrar ni kanske? Om jag säger domaren i populära frågesportprogrammet På spåret, då tror jag att många av er vet vem jag menar. Men ni visste kanske inte att hans och Henrik Schyfferts show Ägd gick på Savoy-teatern i Helsingfors idag. Och där var vi och skrattade oavbrutet i 1 timme och 35 minuter. Jag bara älskar Fredrik Lindström. Jag älskar Schyffert också lite, men Fredrik och jag är syskonsjälar. Att jogga är ett paniktillstånd, tycker vi båda. 
Sedan åkte vi (jag och Maken, inte Fredrik) hem och bänkade oss framför SVT Play för att kolla på gårdagens På Spåret-avsnitt, som vi missade i realtid. Jag bara älskar Fredrik Lindström. Jag älskar Kristian Luuk också lite, men Fredrik som besserwisser och outtömlig kunskapskälla är bara bäst. 
Jag stötte ihop med Fredrik på stan också förresten. Eller han gick förbi mig i Forum. Ja, egentligen satt jag inne i en restaurang medan han gick förbi fönstret. Men jag stötte nästan ihop med honom. Det var en riktig Fredrik-dag idag.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...