Nyårslöften

Nyårslöften har jag i princip aldrig sysslat med. På nyårsaftonen överraskade ändå värdfolket med att be sina gäster knåpa ihop en nyårslöftestavla inför 2016. (Rolig idé, förresten, väldigt skoj med lite klippaochklistra-sysselsättning mellan middag och tolvslaget, tack för det M och C!). Eftersom jag känner mig själv, ville jag välja löften som har ens en liten möjlighet att kunna infrias. Satsar nu speciellt på "Drick champagne oftare" och "Plantera en ny kryddväxt i min trädgård". Eller varför inte "Köp mera skor!". Man  vet aldrig hur det blir med nyårslöften. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...