Raseborgs nyaste

Idag besökte jag Raseborgs nyaste butik, Onninens nya Expressbutik i Horsbäck. Där huserar min goda vän och före detta kollega Sinikka med sina två kollegor och betjänar ortens rörmokare och elektriker med allsköns produkter. Här handlar mestadels gubbar i halare eller arbetsbyxor, små eller stora företagare i VVS- och elbranschen. De köper skruvar och rör och muffar och kablar och mojänger av olika slag. Eller arbetskläder, borrmaskiner, WC-stolar, varmvattenberedare och puukkon. 
6500 intressant produkter.
Då jag säger intressanta menar jag egentligen - gäsp - ointressanta. 
Nej, det är inte en butik för dej och mej. Vi vanliga konsumenter får nöja oss med Rautia eller Trävaruhuset som tidigare. Tack ändå, butikschefen för intressant besök! Vi kommer kanske igen.
En intressant detalj är att alla produktmärkningar är på svenska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...