Egentid

Åkte i arbetsärenden till det västra grannlandets hvudstad. Passade helt egoistiskt på att stanna över lördagen för lite välbehövlig egentid. Stockholm visade sig från sin bästa sida. På bara några få timmar (känns det som) hann jag känna på historiens vingslag i Wasamuseet, sjunga med ABBA på ABBAmuseet, äta mäktigt julbord på anrika Ulla Winblads, dricka ett antal Cosmopolitans, shoppa julklappar (och en väska att forsla hem dem i), tanka sol i Kungsträdgården och njuta av glögg på Stortorgets julmarknad. Så mycket på så kort tid. Och ändå full av energi väl hemma igen. Nu orkar jag med de sista stressiga dagarna före jul.








3 kommentarer:

  1. Låter helt underbart. Du är som jag en livsnjutare. Det ska man vårda. Livet vore trist utan njutningen och det behöver inte vara något stort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis! Med åldern finner man sig plötsligt av de märkligaste småsakerna.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...