24

November drar sina sista andetag. Den mörkaste, gråaste, tröttaste månaden tar slut i år också och december lurar runt hörnet. Visst, snön låter vänta på sig. Visst, det mörknar ännu i ungefär tre veckor innan det efterlängtade vintersolståndet. Men nu börjar adventstiden och vi får njuta av levande ljus, fönsterljusstakar och uteljusslingor som gör väntan så mycket lättare. 

Fönstren är tvättade och i köket hänger julröda gardiner. Med risk för att tröttna innan julafton piggar jag upp mej med glögg var och varannan kväll. Skriver önskelistor till jultomten. Funderar och planerar.
24 dagar. 


2 kommentarer:

  1. Om man tvättar fönstren på våren och hösten så behöver man inte tvätta före jul. Alldeles onödigt jobb så mörkt som det är. Alla ser ju bara på gardinerna !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så borde jag ju tänka. Men det bär mig så emot att hänga upp rena, strukna gardiner i fönster som man vet är smutsiga. Du skulle ha sett trasan och tvättvattnet...

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...