13 minuter och strumpisar

Försenat Stockholmsflyg och snöyra på vägen. Min något optimistiska tidplan för fredagskvällen höll förstås inte. Men skam den som ger sig.

Strax efter sju klev jag in genom dörren hemma samtidigt som firmans julfest körde igång på Stadshotellet. 13 minuter senare trippade jag ut genom dörren, duschad, mejkad och festklädd (till och med med strumpisar som tar en evighet att klä på sig) och gjorde entré en halvtimme försenad men i tid för maten. Den förlorade halvtimmen tog jag snabbt igen och det blev en bra julfest som planerat.  
Julsäsongen är alltså korkad på riktigt. Nästa vecka firar vi lilla jul och första advent och då får ljusstakar och fönsterstjärnor komma fram ur förrådet.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...