En hemlig last

Jag har en hemlig last. Ja, i och för sig har jag nog flera hemliga laster, men dom andra är riktigt hemliga och kan inte avslöjas på webben. 
Men en last som jag kan avslöja är min svaghet för spenatsoppa. Just det. Spenatsoppa. Och inte nödvändigtvis en kulinariskt högklassig, hemlagad soppa gjord på ekologisk, egenodlad spenat (inte är det något fel på en sådan soppa heller, men sådan står sällan till buds) utan riktigt färdiglagad Saarioinens mikrosoppa. Skulle kunna äta spenatsoppa till lunch flera gånger i veckan. Och inte skäms jag heller.


 Om jag har ork och tid så lyxar jag till soppan med ett hårdkokt ägg. Men en ostsemla som tilltugg går lika bra. Återigen ett riktigt husmorstips - varsågoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...