Att åka skoter

Cyklade till jobbet i morse i strålande solsken, ackompanjerad av ihärdigt fågelkvitter. Cyklade hem från jobbet i otrevligt smådugg under en grå himmel. Men så bor jag ju inte i Strömsö heller...

Innan jag startade från jobbet ringde jag Trean för att be honom ta in tvätten innan den blir våt.
- Det har börjat regna, upplyste jag honom om som inledning på samtalet.
- Ska jag komma och hämta dej, eller vad menar du? frågade Trean förskräckt.
Under bråkdelen av en sekund kontemplerade jag möjligheten att skjutsas hem på skoter, men valde ändå att bli lätt regnvåt på cykeln istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...