Övervattning

Hah! Jag vet precis vad ni trodde. Att amazonliljan jag fick av Systrami i fjol har dött och jag bara har struntat i att berätta om det tragiska händelseförloppet. Men vet ni vad - liljan mår bra och skjuter nya blad och trivs riktigt bra på sin nya plats i köksfönstret.


Nå. Lite hängig kanske den ser ut, det kan väl medges. Och så ska jag erkänna att den faktiskt höll på att dö i vintras till följd av övervattning och flytten. Men jag lät den torka upp ordentligt och nu håller den som sagt på att repa sig riktigt rejält. Det blir nog bra ännu det här. Trust me, I know what I'm doing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...