Självbevarelsedrift

VAD HAR FOLK FÖR FEL!??!

Jag skriver med stora bokstäver för att jag vill skrika åt alla dessa dårfinkar som vandrar omkring längs vägarna utan reflexer och utan självbevarelsedrift också verkar det som. Har dessa mörkklädda vandrare aldrig suttit i en bil och själva märkt hur dåligt man syns i den mörka novemberkvällen, trots gatlyktorna? Bara för att du ser bilarna betyder det ju inte chaufförerna ser dig! Detta fenomen har irriterat mig tidigare (se här) och det har minsann inte blivit bättre längs vägarna i Västnyland sedan dess.

Egentligen är jag så arg på (och skrämd av) dessa knäppisar att jag struntar i om de blir påkörda. Men jag oroar mig för hur det känns för mig om jag råkar köra på någon av dem. Stackars mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...