Spottar tre gånger över axeln

Ibland går det dåligt - men ibland går det riktigt dåligt. Det har inte varit en speciellt bra dag idag. Så är det ibland. Det började redan på väg till jobb, och sedan gick det bara utför.
Då jag på eftermiddagen kom susande längs Norra Strandgatan med bilens tankmätare vilt blinkande och den pigga uppmaningen "Tanka snarast" lysande på instrumentbrädan, tvingades jag dessutom bromsa in och släppa en svart katt över vägen. Helsvart, så vitt jag kunde se. Nej, jag är inte vidskeplig överhuvudtaget, men då var det nog läge för en djup suck.

Ännu är det några vakna timmar kvar på dygnet. Jag håller andan och väntar.

What doesn't kill you makes you stronger. Eller hur?

2 kommentarer:

  1. Du skulle ha spottat 3 gånger över axeln. Jag gör det alltid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag är ju inte vidskeplig :). Inget spottande, alltså.

      Radera

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...