Första officiella vårdagen på Gabrielsbacken!

Jag fick verklig vårfeelis idag. Händerna är rispiga av bärbuskarnas kvistar och jag har mull under naglarna. Pojkarna mekar med cyklarna. Mimmi rullar sig i gruset och blir dammig i pälsen. Jag har suttit i solen och läst i en timme. Vilken dag!

Ännu är det inte jättevarmt, men i korgstolen i lä i solen
så var det riktigt lämpligt för årets första
eftermiddagskaffe utomhus.

Tvätten torkade bra på strecket och
flugorna surrade i solskenet.



I rabatterna skymtade jag både gröna, blå och gula färgklickar.

Kärleksörten sticker upp sina tjocka blad ur mullen.



Scillorna blommar med intenstivt blå färg.

Hängpilen har videkissor!

Skottkärran ligger insnöad under massor av snö
och vinterns vedskörd. Undrar hur vårarbetet
ska skötas innan den grävs fram...
Kroppen värker efter idogt snömokande
och efter häftig beskärning av bärbuskar och spireor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...