Kaffepaus

Bilarna idag blir mer och mer självgående. Snart behöver man bara tanka och fylla på spolarvätska, så sköter färddatorn om att du kommer fram dit du ska. Lane assistenten till exempel svänger själv på ratten ifall vi kommer farligt nära filmärkningarna. (Gissa om jag blev rädd första gången jag kände ratten dra sig mot vänster 😀). 
Ibland säger bilen till åt mig att ta över styrandet. Det är ännu oklart för mig om den bara är trött på att styra själv eller om den tycker vi vinglar för mycket och tror att jag har somnat vid ratten. Jag brukar lite utmana den ibland och låtsas att jag inte styr. Då piper den inte bara försiktigt utan klämmer i med ett riktigt skarpt ljud. 


Ibland föreslår den en kaffepaus. Det är ju inte så dumt. Men än så länge har jag inte sett röken av någon kaffetermos eller ens en liten kaffemugg. Det måste ju vara något fel i inställningarna? Eller har jag glömt fylla på kaffebönor?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...