I brist på bröd äter vi bulla

På hemmafronten pyr sedan många år en dispyt av trumpska mått. Det gäller nånting så trivialt som vad man kan rosta i en brödrost. Vad nu, tänker den uppmärksamma och välinformerade läsaren (alltså du) omedelbart. Bröd, förstås. Det framgår till exempel av apparatens namn. 

Och då vill jag haka på med en läsaromröstning. Får man värma karelska piroger i brödrosten? Ja eller nej? För er, mina kloka och förnuftiga läsare, är svaret förstås klart. Nej, det får man inte. Men en annan person i vårt hushåll, vi ska inte nämna namn, fortsätter envist med att klämma ner piroger i brödrosten, ursäkta jag menar pirogrosten. Trots mina uttryckliga protester. 

Freda brödrosten! Jag räknar med ert stöd. Annars måste jag kanske skicka in QAnon och några vaccinmotståndare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...