Katastrof på katastrof eller borde vi snåla på solen?

Hej govänner.

Idag firar vi Edvard Perssons och Al Capones födelsedagar! Ute är det ljuvligt vinterväder. Aningen kallt, kanske, men fint. 

Men det är svårt att glädjas helhjärtat åt födelsedagar och skidföre i dessa eländiga tider. Det är nämligen så att min favoritdisktrasa Chifonet™ inte längre tillverkas och säljs. Först ni-vet-vad-pandemi, sedan disktrase-katastrof. Ett sånt elände!
Ni som använder Wettex™-trasor eller - ännu värre - engångsputsdukar för att hålla diskbänken ren, kan inte förstå vilken förlust vi råkat ut för. Testar nu håglöst motsvarande dukar, men finner bara bleka kopior. Det blir att lämna diskbänken otorkad framöver, tänker jag. 

Solen värmer redan och det bildas istappar från takrännorna. Det BLIR vår i år också. Nu är jag lite orolig ändå, för min teori är att året har ett visst antal soltimmar, och jag hoppas verkligen att alla inte slösas bort nu. Så att det räcker till lite sol i sommar också. Borde man börja ransonera? 

Söndagshälsningar,
Kverulanten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...