Om kommentarer och torra ögon

 Hej alla torsdagsvänner!

För några månader sedan skrev jag en klagovisa om rinnande ögon och som vanligt gladde ni läsare mig frikostigt med kommentarer och hejarop och goda tips för mitt problem. Den gången hände det faktiskt att att flera av mina vänner kontaktade mig via privat meddelande för att kommentera, vilket inte händer så ofta. Och några av dessa berättade att de själva haft liknande problem pga klimakteriet och tipsade om knep i samband med det. 

Att kommentera privat är givetvis lika uppskattat som kommentarer i bloggen eller på Facebook, det är klart. Men att just dessa kommentarer kom privat ger upphov till några reflektioner. Inga tankar som direkt leder nånstans eller är särskilt rafflande, utan bara ett par stillsamma funderingar. 

  • är det en slump att det var flera kommentarer gällande just klimakteriet som skickades som privat meddelande? 
  • eller är det så att man gärna pratar om klimakteriet lite avskilt?
  • är det inte politiskt korrekt att som jag nu gör skriva inlägg som handlar om eller tangerar klimakteriet? 
  • hoppsan i så fall! 
  • mina ögon slutade rinna så fort jag gick iland och rinner nu sporadiskt och inte så ofta, mest efter en heldag vid skärmen. Jag skulle vilja påstå att det ändå är solen och vinden som irriterar just mina tårkanaler.
  • rinnande ögon tycks vara ett vanligt problem i klimakteriet, så om dina ögon rinner också då det inte är blåst eller solsken så kan det löna sig att googla på östrogen

Sådana funderingar idag. Reflektionerna är helt oberoende av varandra och leder inte till någon annan slutsats än att kommentarer och synpunkter är hjärtligt välkomna och önskvärda också i fortsättningen. Vare sig de kommer på sociala medier, i privata meddelanden eller face to face på stan. Fortsätt att höra av er! Pliiis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...