Gipsdag 56 and counting

I huvudet upprätthåller jag konstant en lista på allt jag ska göra E.G. Efter Gipset alltså. Väl medveten om att benet kan vara en black om foten (ha ha!) den närmaste tiden E.G. tänker jag ständigt på hur jag ska förlusta mig då jag äntligen är fri igen. Jag ska gå på promenad längs stranden, köra bil, handla mat, gå ut och äta, bada bastu, cykla till jobbet, gå till simhallen, ströva på torget, hälsa på Trean med flickvän i nya lägenheten, städa, dansa, hoppa och en massa annat. 

Den listan hade jag hoppats få ta itu med idag, för idag har det varit läkarbesök och uppföljningsröntgen och en innerlig önskan att få bli av med gipset. Men tyvärr visade bilderna att frakturen ännu inte har gräddats färdigt inne i det blå paketet 😢 och jag ska kämpa vidare, utan att få stöda på foten, i ytterligare någon vecka. 

Gladare dagar har man varit med om. Om ni vill veta hur det känns just nu, klicka här för att uppleva Dagens känsla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...