Gipsdag 35 eller humblebragging i Husis

Bengt har gjort ett inlägg i ett gammaldags socialt medium, Husis insändarspalt. Där ondgör sig Bengt (helt rätt) över att sociala medier idag är fyllda av rosenröda och idylliska semesterbilder på solnedgångar och välkammade barn. Jaja, vi vet det. En del människor har ett obetvingligt behov av att visa upp en polerad utsida, på gränsen till pinsamhet. Så vi har lärt oss att skrolla förbi det och inte bry oss.
Fast inte Bengt tydligen. För nu går han i fällan och berättar beskrivande om hur jobbig semester han har haft, med taksopning och terrassmålning och blod, svett och tårar. Han lägger minsann inte ut bilder på blommor och nyrökt fisk. Sådetså. Nej, istället humblebraggar Bengt och gör därmed det värsta skrytinlägget av alla på sociala medier! Han skryter om hur duktig han har varit och tycker synd om sig själv.
Voj Bengt, nu gick det lite på tok med din statusuppdatering i insändarspalten.

Vi har införskaffat ansiktsmasker. Så att vi är redo när (observera när, inte om) det blir tvunget att bära ansiktsmask här i Ekenäs. Kan förmedla kontaktuppgifter till en utmärkt leverantör som syr masker snabbare än du hinner säga "du-vet-vad".
Jag har provat en mask i ungefär 15 sekunder. Och upptäckte genast ett litet (stort) problem. Imma! Vid varje utandning slår det imma på glasögonen! Det här kommer att bli intressant, vill jag påstå. 

Ett annat, kanske lite mindre problem ser ni på bilden. 
Syns mitt stora leende bakom masken? Nej, jag ser småarg ut. 

I övrigt lever vi gipsdag 35. Gipset är kvar. Och jag tänker snart övergå till att räkna dagar istället för veckor tills nästa kontrollbesök. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...