Semestersammanfattning

Årets semester är över. Den gick utmärkt, tackar som frågar. Jag har idkat båtliv, läst, ätit kräftor, firat en sextioåring i Skåne, tvättat mattor, varit på allsång i Västanfjärd, sett sommarteater och druckit rosévin. Och haft nästan ohemult trevligt.

Jag vet att ni är många därute som med spänning väntar på rapport om hur årets långseglats har gått, och ser fram emot dråpliga ögonblicksbilder direkt ur sjömanslivet. Tji fick ni. Jag skulle inte gå så långt att säga att seglandet gick bra, men det gick väl helt okej. Om man bortser från små detaljer som att saker tappades i vattnet (en sko som räddades och en båtdyna som fortfarande flyter omkring nånstans i Skärgårdshavet), att somliga fick brännskador på näsan av solen och att Maken svabbade däck medan fönstret till kajutan stod öppet, så klarade vi oss bra. Det kan ha att göra med att det inte blåste speciellt hårt, varken under färd eller vid ilandtagning. Det är alltid lättare då.

Ystad.
Inledde kräftsäsongen i glada vänners lag. 


På landbacken i Västanfjärd.

Ett parti skitgubbe i kajutan. 

Gullkrona. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...