De små detaljerna

Att tvätta mattor hör till ett av mina absolut viktigaste sommarnöjen. Som att köpa nypotatis på torget, sätta egen fil eller sitta på terrassen och lyssna på Naturväktarna i sommarkvällen. Det är som om jag skulle bli en mera anspråkslös människa på sommaren. En människa som njuter av det enkla. På vintern blir jag mer krävande. Då ska det vara champagne och hummer och pälsar och spektakel mest hela tiden. Ja, eller i alla fall cava och räksmörgås och en bra serie på Netflix nu och då. 

Men också mattvätning kan behöva piffas upp ibland. Som med ett nytt ämbar för skurborsten och tallsåpan till exempel. Det är de små detaljerna som gör det. 

Ämbaret var inte gratis. Men jag behövde inte köa i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...