Hopptornet

God fortsättning! Hoppas ni alla har haft en fin jul med god mat och klappar. Eller kanske en stillsam jul med en god bok eller två. Eller kanske en jul på resande fot. Vad vet jag, huvudsaken är att du är nöjd.

Vi har ätit och druckit och skrattat och promenerat och spelat sällskapsspel och ätit lite till och druckit lite till och haft frågesport och, ja, ätit lite till igen. Igår vegeterade jag en stund i soffan och försökte varva ner inför de två kommande arbetsdagarna och slötittade på en härlig kortfilm om hur svårt det kan vara att våga hoppa ner från tio meters höjd. Investera gärna 16 minuter av ditt hektiska liv för att kolla på Hopptornet.

En annan kväll roade jag mig med systersonen Halvans kvarglömda dinosaurie. Var får jag alla goda idéer ifrån egentligen? 





Det måste inte vara full rulle hela tiden. En dokumentärfilm eller en ensam dinosaurie kan vara oväntat avkopplande.  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...