Sverigelandskampen samt gott och blandat

Landskampen kom och gick. Ni trodde väl inte på riktigt att jag tänkte skriva ett inlägg om det evenemanget? Inte ens fast det verkar som om Finland gick och vann. Inte heller tänker jag skriva om sensommarförkylningen som ligger som en förbannelse över hemmet. Eller hostan. Den sega hostan. Jag skulle kunna skriva om att jag idag testade på Postens (Posten märkväl, inte Posti. Det är min egen lilla protest mot förfinskningen av det statliga postverket) paketautomat för första gången. Med typ tre knapptryckningar och en boxkod är automaten så lättanvänd att det nästan är svårt. Men nej, det vill jag inte. Eller skatteåterbäringsbeskedet (det blir jul i år också!) som förgyllde postlådan idag. Nej. Dagens restmat då? Omelett med potatis, kallrökt lax och fetaost. Nix. Inte ens fast jag åt en havreskorpa med ost på till. 

Det jag tänkte meddela var att ingen, inte ens en jäkla mygga, har flyttat in i insekthotellet än. Skandal! Var håller alla fjärilar och nyckelpigor hus? Vintern lurar bakom hörnet, och det är hög tid att boka in sig på vinterförvaring. Ett lyxhotell står till buds på baksidan av vårt förråd. Skynda!

Arkivbild. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...