Så mycket på tre dagar

Mitt i flyttbestyren kommer midsommaren och stör. Vem hinner med nypotatis och sill, blomsterkransar och midnattssol då flyttkartongerna fyller alla hörn i hemmet? Men så blev det då midsommar i alla fall - trots mina protester - och bordssilvret och kristallglasen fick vänta ytterligare några dagar på att packas upp.

Och en omväxlande midsommar blev det. Storm och sol och regn och glada vänner på Rosala och midsommarbastu på Stuvuholmen och hamburgare på Prisses och årets första övernattning i båten och grillmat med alla tre pojkarna hemma i trädgården. En bra midsommar på min ära. Nu går vi mot mörkare tider igen... 

Så här kan det se ut på gästtoan hos midsommarens värdpar. Om man vill att gästerna ska känna sig speciellt välkomna och ompysslade!
Hit kommer vi igen...

Ja!
Nya båtdynor. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Håller på att lära mig ett nytt språk

Lyssnade på det eminenta radioprogrammet Nästsista ordet i går. (Jag vägrar kalla radioprogram för poddar, call me oldfashioned). Det disku...